Snart så borde bäbisen komma tycker jag.

Var på MVC idag och pratade med läkaren. Eftersom mina bröder var så stora när de föddes och det var problem vid förlossningarna så har jag varit lite orolig för att det ska bli det för mig också den här gången. Kanske är bäbisen större denna gång. Manne vägde 4360g, stor kille. Jag vill inte ha en större den här gången. Då kanske det inte går lika bra.

Jag är född nästan tre veckor för tidigt för att det inte skulle bli några komplikationer med mig. Så.. idag var jag och pratade med läkaren om att ev. sätta igång förlossningen lite tidigare. Han trodde nog inte att det skulle behövas eftersom det hade gått bra förra gången, men vi ska på tillväxt ultraljud om två veckor för att mäta och se hur stor den här klunsen kan tänkas bli. Kanske att det sätts igång om den inte kommit på beräknad dag i alla fall. Får väl se. Men det känns skönt att de tog det på allvar i alla fall och kollar upp det hela. Nu känner jag mig lite lugnare igen.
Förlossning here I come... :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0