Sjukskriven!

Jaha, då var det dags då.
Var hos läkaren i måndags och blev sjukskriven i en månad, troligtvis blir det förlängt eftersom fogar inte brukar bli bättre ju längre in i graviditeten man kommit. Känns skönt att slippa kämpa med studierna och hela tiden känna att man hamnar mer och mer efter. Men jag vet inte riktigt vad jag ska fylla dagarna med nu. Manne kommer fortfarande att vara på dagis, inte kul att bara vara hemma hos en mamma som inte kan göra så mycket tillsammans med honom. Simon pluggar ju så jag... ja jag har tänkt att jag ska bli duktig på att laga mat.
Jag har hittat en community för matintresserade, matklubben.se. Där hittar jag inspiration till nya maträtter. Inte för avancerat och man kan få andras kommentarer och betyg på recept så man ser vad som verkar gått hem hos andra. BRA! Igår blev det "Gunnars falukorvsgratäng". Ungefär som falukorv i ugn men lite roligare som gratäng med potatis i och så. Betyg 4/5. Idag blir det lunch på stan med bl.a. Frida o Frida, säkert fler som dyker upp.
Nu ska jag fixa allt till försäkringskassan och CSN så jag får lite pengar också. Annars går ju inte det

Kommentarer
Postat av: Malin

Låter som en kul grej det där med matlagningen! Kanske kan laga något ihop nån gång och bjuda våra män på en middag?;) Kram!!

2009-03-04 @ 12:37:53
URL: http://marne.blogg.se/
Postat av: Malin

Absolut! Kanske kan ses nån dag och leta recept?=) Onsdag kanske?

2009-03-07 @ 20:42:50
Postat av: Ca Haraldson

Är det förbjudet i Sverige att va lite aktiv inom sitt normala område om man är sjukskriven eller arbetslös?

Du kan ju läsa lite på distans som vi talade om sist eller bara läsa hemma det som ändå ska läsas senare. Jag brukade "läsa före" på högre årens kurser, när jag studerade till civilingenjör, för att va säker att aldrig missa någon tenta och att få hyfsat bra betyg. Men som normalstuderande är man ju "sin egen företagare" som man får finansiera med bidrag & lån.

När man hamnar i "trygghetssystemen" verkar allt va svart eller vitt. Antingen helt sjuk/arbetslös eller fullt frisk/arbetande. Min överläkare sa för flera år sen "sjukskrivningen är väl inget fängelse", då jag var sjukskriven & frågade om man fick följa med en kompis till Spanien nå´n vecka. Så hitta på allt som du tycker är roligt och/eller nyttigt för framtiden. Krya på dej. Kul om ni inte är förkylda längre!!! Kram ! Ha d bäst - önskar din pappa/CaH

2009-03-08 @ 03:27:39
URL: http://hem.crossnet.se/cah
Postat av: Malin

Jag kan komma förbi hos dej, så slipper du gå uppför alla trappor här i huset;) ni har ju en större dator också! Men du får gärna komma hit och fika lite med mig någon dag!! Ska vara hemma nu i 2 veckor:)



Ja, idag ska vi gå och hämta cyklarna! Roligt och lite pirrigt när man köper något dyrt:) Huvudet är liiite bättre.. skönt....



Vi ses på onsdag! När ska jag komma? Kram!

2009-03-09 @ 08:02:25
Postat av: maaatilda

jag har sportlov nu ja, vi jobbade vecka 10 eftersom dom andra hade sportlov vi i zebra får lov alltid efter eller förre alla andra påsklov har jag vecka 14.. hahah! Jag vet känns konstigt att fylla 20, känns lite overkligt, snart kommer jag ikapp dej hannah du får passa dej ;) Saknar dej så mkt, känns som evigheter sen sist.. massa kramar <333

2009-03-09 @ 09:46:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0