Livet är HÄRLIGT!

Kom tillbaka igår efter ca två veckor nere i Småland hos min mamma. Firade jul tillsammans med mina syskon (saknade en bror.) och sedan fyllde Manne år och då var HELA familjen samlad. Min svägerska Frida hade dock inte möjlighet att vara med. Det var SÅ mysigt att träffa alla. Önskar bara att det funnits ännu mer tid.
På nyårsafton kom tre par ifrån Halmstad, min hemstad, och firade med oss och Nilla o Kristoffer. Så längesen man sågs. Det var jättetrevligt. Några nyårslöften då??? Japp. två! Ett tydligt. Allt godis jag köper kostar dubbelt så mycket... Om jag köper godis för 20 kr så måste jag sätta undan 20 kr till sparande. Får verkligen tänka efter om godiset är värt det. Det andra är att jag ska ha en lite mer positiv syn på livet, ja allt egentligen. Så lätt att se allt det tråkiga och jobbiga i livet. Men tänk vad mycket roligare det skulle vara om man bara såg mer till det som faktiskt är bra. Blev inspirerad i nyår av min käre vän och svågers bror, Simon, han är SÅ positiv! HÄRLIGT! Nu ska jag ta en kopp the och sätta mig och plugga inför tentan på fredag. kram på er!!!


Kommentarer
Postat av: Matilda

Körsbärstomater!!!

2009-01-06 @ 22:31:47
URL: http://ombytlig.blogg.se/
Postat av: Malin

Tack för ett mkt trevligt kalas igår!!:) Vi får ses snart igen! Kram

2009-01-08 @ 10:53:20
URL: http://marne.blogg.se/
Postat av: Eva-Maria

Önskar dej lycka till med alla positiva tankar.

Mycket handlar om vilken inställning man har till saker och ting....

Sköt om dej!!!

Kramar / Eva

2009-01-08 @ 14:39:21
Postat av: Malin

Hej Hannah! Det var så roligt att ni följde med oss till Stockholm igår!! Jag träffas gärna nån gång i veckan och fikar eller vad som helst! Är ledig måndag och tisdag, och resten av veckan går jag bara halva dagarna i skola tror jag. Får absolut boka in något :) Hade jättebra! Kram

2009-01-11 @ 10:50:36
URL: http://marne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0